Εργοστάσια σκέψης

Τα πανεπιστήμια και τα έργα τους είναι όπως τα εργοστάσια με τα παράγωγά τους. Ο φιλόσοφος σήμερα, για να είναι φιλόσοφος, πρέπει να είναι καλός εργάτης στο εργοστάσιο σκέψης. Όσο πιο καλός εργάτης είναι, τόσο πιο καλός φιλόσοφος θεωρείται (μέσω αναγνώρισης, διαμεσολαβημένης από τες αρχές και τες αξίες του εργοστασίου).

Και τί είμαστε; Υποκείμενα με ιδιότητες: Ένα καλό CV με δημοσιεύσεις, παρουσιάσεις, ώρες διδασκαλίας, ικανότητες και δεξιοτεχνίες που χρειάζονται τα εργοστάσια σκέψης για να είναι ανταγωνιστικά και να προσελκύουν αγοραστές σκέψης.

Σιγά-σιγά γίνομαι καλύτερος εργάτης. Μαθαίνω. Να ήδη πάω για peer-reviewed δημοσίευση σε μεγάλο περιοδικό, πλαισιωμένο από πηχιαία ονόματα, συσσωρεύω ώρες διδασκαλίας, υποτροφίες, τρίτη γλώσσα κλπ. Σιγά-σιγά θα προχωρήσω και σε εκδόσεις και πωλήσεις βιβλίων, και θα μάθουν πολλοί το όνομά μουκαι τες ικανότητές μου, και τα έργα μου- τες σκέψεις μου. Θα δημιουργηθεί ζήτηση για τη σκέψη μου και θα την αγοράσουν πολλοί, αν είμαι τυχερός και η ποιότητά της είναι κάποιου επιπέδου που ικανοποιεί τους πελάτες.

Μα μην γελιέστε: και τα μαρξιστικά βιβλία, και τα αναρχικά, τα ίδια εργοστάσια τα έχουν παραγάγει και μάλον θα συνεχίσουν να τα παράγουν. Ο φιλόσοφος-ήρωάς μας είναι ακόμα ένας πολύ καλός εργάτης.

Εμείς το συντηρούμε αυτό. Μια χαρά το συντηρούμε. Αρχικά, με την υποστήριξη του συστήματος των cοpyrights, και ούτω καθεξής…

About Christos Hadjioannou

http://www.ucd.ie/research/people/philosophy/drchristoshadjioannou/
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

2 Responses to Εργοστάσια σκέψης

  1. Ken Lee says:

    εγώ πάλε που δεν είμαι καθόλου multi-tasking και που όσο και αν το επροσπάθησα δεν τα εκατάφερα τόσα χρόνια, δεν έχω τίποτε να φοβάμαι. ούτε δουλειά θα έχω, ούτε δημοσιεύσεις θα κάμω, ούτε θα ασχοληθεί κανένας με τη σκέψη μου. οπότε ακόμα και να μην το θέλεις, ήδη εδιαφοροποίησες τον εαυτό σου που ούλλους τους υπόλοιπους, λέγοντάς μας ότι ναί μεν πεινάς, αλλά όχι για πάντα!

    kill the wabbit, kill the wabbit, kill the wabbit.

Leave a Reply

