Επιτέλους- πίσω στο Νίτσε

Παρόλο που η σκέψη μου οφείλει πολλά στο Νίτσε, λόγω εκπαίδευσης, (όσο οξύμωρο και αν ακούγεται αυτό, από νιτσεϊκής σκοπιάς!), και το θέμα της διατριβής μου εν μέρει συνελήφθηκε νιτσεϊκά, τα τελευταία δυο χρόνια έχω συρθεί σε άλλες ατραπούς σκέψης, πιο εκλογικευμένης, μεθοδικής και συστηματικής.  Και κάπως πιο βαρετής, για να είμαι ειλικρινής: ποιός δεν βαριέται τη σχολιαστική φιλοσοφική ανάλυση, που καταπιάνεται με μικρο-φιλολογικές λεπτομέρειες, οι οποίες καθαυτές μόνο ανέραστους, νερόβραστους, αγάμητους, ακαδημαϊκούς ικανοποιούν;

Το θέμα της έρευνάς μου με έπαιρνε ολοένα και πιο κοντά σε Αριστοτέλη και σε σχολαστικούς. Ειδικά τα πρώτα κεφάλαια της διατριβής μου θα είναι αριστοτελικές ερμηνείες του Χάιντεγγερ.

Όμως, τες τελευταίες μέρες, με ένα γύρισμα της τύχης, κάπως απροσδόκητα, ανοίχτηκε ένας ξεκάθαρος συσχετισμός με Νίτσε. Ελπίζω στα μετέπειτα κεφάλαια να τα καταφέρω να στρέψω το θέμα στην ερμηνευτική φιλοσοφία, τιμώντας ανάλογα το υποσυνείδητο, με έναν διευρυμένο όμως τρόπο που θα μπορεί να συνθέσει τόσο Αριστοτέλη όσο και Νίτσε, Φρόυντ καθώς επίσης και Γκάνταμερ (και λίγο Χέγκελ, τον οποίο δεν ξεπερνώ ποτέ, κατά τα φαινόμενα). Πάμε καλά. Το πρόβλημα που εξετάζω είναι πολύ πλούσιο και παρέχει πρόσβαση σε σωρεία άλλων προβλημάτων και προοπτικών.

Εκτός αυτών, φλερτάρω (εξω-διατριβικά) και με το κοινό έδαφος φαινομενολογίας και μαρξισμού. Πολιτικά μιλώντας, θέλω να τα καταφέρω να συνδέσω (με μια ξεκάθαρη θεωρία, όμως) μαρξισμό και οικολογία, μέσω της φαινομενολογίας του Χάιντεγγερ. Δεν είμαι όμως έτοιμος ακόμα γι’αυτό.

About Christos Hadjioannou

http://www.ucd.ie/research/people/philosophy/drchristoshadjioannou/
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

